Περίπου 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ θα εισρεύσουν στα ταμεία του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, η οποία υπεγράφη χθες. Πρόκειται για το υψηλότερο τίμημα στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, με την εν λόγω σύμβαση να αποτελεί την πρώτη, με την οποία ανανεώνεται, μετά από διαγωνισμό, προηγούμενη σύμβαση παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι με την αλλαγή σκυτάλης στην παραχώρηση από τις 6 Οκτωβρίου θα μειωθεί και το ύψος των διοδίων από τα 2,80 στα 2,5 ευρώ, όπως προβλέπει η νέα σύμβαση.
Τα επόμενα βήματα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος από τον παραχωρησιούχο, ενώ το Δημόσιο θα παραλάβει και θα είναι έτοιμο να παραδώσει εκ νέου τον αυτοκινητόδρομο στις 5 Οκτωβρίου με τη λήξη της πρώτης 25ετούς παραχώρησης του οδικού άξονα.
Πριν την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου, θα έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρηση της οδού, η οποία διενεργείται τον τελευταίο χρόνο.
Η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, ολοκληρώθηκε μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ, της εταιρείας ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής τον Σεπτέμβριο του 2023 στον σχετικό διαγωνισμό που είχε διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ.
Ο Παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης.Περίπου 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ θα εισρεύσουν στα ταμεία του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, η οποία υπεγράφη χθες. Πρόκειται για το υψηλότερο τίμημα στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, με την εν λόγω σύμβαση να αποτελεί την πρώτη, με την οποία ανανεώνεται, μετά από διαγωνισμό, προηγούμενη σύμβαση παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι με την αλλαγή σκυτάλης στην παραχώρηση από τις 6 Οκτωβρίου θα μειωθεί και το ύψος των διοδίων από τα 2,80 στα 2,5 ευρώ, όπως προβλέπει η νέα σύμβαση.
Τα επόμενα βήματα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος από τον παραχωρησιούχο, ενώ το Δημόσιο θα παραλάβει και θα είναι έτοιμο να παραδώσει εκ νέου τον αυτοκινητόδρομο στις 5 Οκτωβρίου με τη λήξη της πρώτης 25ετούς παραχώρησης του οδικού άξονα.
Πριν την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου, θα έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρηση της οδού, η οποία διενεργείται τον τελευταίο χρόνο.
Η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, ολοκληρώθηκε μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ, της εταιρείας ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής τον Σεπτέμβριο του 2023 στον σχετικό διαγωνισμό που είχε διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ.
Ο Παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης.