Για τις αυξήσεις στα διόδια που αναμένονται από την 1η Ιανουαρίου του 2024, μίλησε στην εκπομπή Τριτολογίες της ΕΡΤ3 ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Όπως τόνισε, οι αυξήσεις αυτές θα έπρεπε να έχουν δοθεί από την 1/1/2023 και παραλήφθηκαν, και αυτή η αύξηση της τάξεως του 7,63 % που θα έπρεπε να εφαρμοστεί την προηγούμενη χρονιά, αφορά συγκεκριμένες οδούς που έχουν δοθεί σε εταιρείες οι οποίες έχουν αναλάβει τη συντήρησή τους για να λειτουργήσει με ασφάλεια ο δρόμος.
Ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε ότι δεν αναμένεται να δημιουργηθούν νέοι σταθμοί, ενώ η συγκεκριμένη αύξηση είναι κάτι που προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης και είναι υποχρέωση του δημοσίου να τη δεχτεί.
Τέλος, ανέφερε ότι σε ό,τι αφορά τους επαγγελματίες οδηγούς που κάνουν συχνή χρήση των διοδίων, γι’ αυτούς υπάρχει ειδική μεταχείριση και θα πληρώνουν πολύ κάτω από το μισό κόστος.
Ενδεικτικά, οι αυξήσεις σε κάποιες συνήθεις διαδρομές είναι: Αθήνα-Θεσσαλονίκη από 31,35 σε 33,75, Αθήνα- Πάτρα από 11,80 σε 12,70, Αθήνα-Ιωάννινα από 38,25 σε 41,15 ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Απόστολο Πανά, βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Κίνημα Αλλαγής, η αύξηση δεν σταματάει εκεί αλλά θα συνεχιστεί μέχρι το 2026 για να φτάσει το 12%. “Το θέμα των διοδίων δεν είναι μόνο θέμα τεχνικό αλλά και κοινωνικό… Το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσεγγίσουμε πολιτικά το ζήτημα, να υπάρξει διακομματική συναίνεση, ώστε να είναι πιο δίκαιη αυτή η κατανομή”, κατέληξε χαρακτηριστικά ο κ. Πανάς.
Ο κ. Κώστας Κουτσούκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, είπε ότι στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού, το οποίο είναι υπό κρατική διαχείριση, δεν υπάρχει αύξηση των διοδίων, ενώ υπάρχει το Εγνατία pass με εκπτώσεις για τους πολλαπλούς χρήστες, με εκπτώσεις που φτάνουν ακόμη το 70, ακόμη και το 80 %.
Ο κ. Μιχάλης Πεζίκογλου, Πρόεδρος Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης, επισήμανε ότι το πρόβλημα με τα διόδια είναι χρόνιο και ταλανίζει τα επαγγελματικά οχήματα, ενώ υπάρχουν δρόμοι χωρίς σωστές σημάνσεις, αν και, όπως είπε, τα τελευταία χρόνια έφτιαξαν λίγο προς το καλύτερο τα πράγματα. “Ζητάμε καλύτερους δρόμους, ασφαλή πάρκινγκ με τουαλέτα, κατάργηση των σταθμών διοδίων και θέλουμε, όπως σε όλη την Ευρώπη, να υπάρχει η ενιαία κάρτα που θα βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμων, θα οδηγήσει σε μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα, ενώ θα μειωθούν και οι φθορές στα οχήματα μας”, τόνισε ο κ. Πεζίκογλου.
Ο κ. Γιάννης Σκόκας, Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, είπε ότι για τη μετακίνηση των εργαζομένων στην περιοχή το κόστος είναι πλέον δυσβάσταχτο, καθώς υπάρχει επιπλέον η τεράστια αύξηση στα καύσιμα. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε το γεγονός ότι για να μετακινηθεί καθημερινά ένας εργαζόμενος στη βιομηχανική περιοχή, για μία απόσταση 18 χιλιομέτρων, μόνο από τη βενζίνη έχει πρόσθετη επιβάρυνση 100 ευρώ τον μήνα, ενώ κατέληξε λέγοντας: ” Δεν βλέπουμε τον λόγο να υπάρχουν διόδια και συμβάσεις παραχώρησης… οριστική λύση δεν είναι ποιος θα επωμιστεί τη λυπητερή αλλά να καταργηθούν τα διόδια…σε λίγο θα έχουμε δρόμους και ο πολίτης δεν θα μπορεί να μετακινηθεί λόγω αυξημένου κόστους”.