Ένας νεαρός 22 ετών έχασε τη ζωή του, όταν το όχημα –τύπου γουρούνα- που οδηγούσε ο πατέρας του, έπεσε σε γκρεμό στην Άνδρο. Πριν από λίγες ημέρες, μια Ιταλίδα τουρίστρια είχε σκοτωθεί σε ανάλογο δυστύχημα στη Ρόδο. Παρά την αλλαγή της νομοθεσίας, που επιβάλλει την κατοχή διπλώματος αυτοκινήτου για τους οδηγούς, τα οχήματα αυτού του τύπου συνεχίζουν να ενοικιάζονται -κυρίως σε νεαρούς- που δεν έχουν την απαιτούμενη οδηγική εμπειρία.
«Μετά από πολλά τροχαία συμβάντα με γουρούνες το 2019, βάσει του ΚΟΚ, απαγορεύτηκε η κυκλοφορία για τους γουρούνες στην άσφαλτο. Ακολούθησαν όμως πολλές διαμαρτυρίες, κυρίως από επιχειρήσεις στα νησιά και έτσι ακολούθησε τροπολογία η οποία προέβλεπε πλέον νέα ενισχυμένες προδιαγραφές ασφάλειας, αλλά μετέφερε και τις αρμοδιότητες στους δήμους» δήλωσε η Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».
Όπως τόνισε, «βασική προϋπόθεση για όποιον νοικιάζει “γουρούνα” μικρού κυβισμού κάτω από 50 κυβικά είναι να έχει δίπλωμα μοτοσυκλέτας και για μεγαλύτερου κυβισμού 125 κυβικά δίπλωμα αυτοκινήτου».
«Γουρούνες» στα νησιά: Τι ορίζει το νομοθετικό πλαίσιο – Δεκάδες τα περιστατικά τραυματισμών στα νησιά
Από την πλευρά του ο Γιώργος Μπαμιεδάκης, πρόεδρους Συλλόγου Ενοικίασης Αυτοκινήτων- Μοτοσυκλετών Κρήτης δήλωσε σχετικά: «Τα καινούργια οχήματα που έρχονται και εισάγονται στην Ελλάδα είναι το λεγόμενο Euro 5 που αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ καλύτερο όχημα, έχει καλύτερες προδιαγραφές και δεν αναπτύσσει ταχύτητα πάνω από τα 50 – 55 χιλιόμετρα. Αυτό το καθιστά Ασφαλές».