Στο τέλος του έτους, λήγει το συμβόλαιο μεταφοράς ρωσικού αερίου μέσω Ουκρανίας, γεγονός που σημαίνει ότι ένας από τους δύο τελευταίους διαδρόμους ροής ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη θα κλείσει. Αυτό προκαλεί ανησυχία για το πώς θα μπορέσουν οι χώρες της Ευρώπης να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες, καθώς η εξάρτησή τους από το ρωσικό αέριο έχει μειωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την εισβολή στην Ουκρανία.
Η Ευρώπη, πάντως, έχει κατορθώσει να γεμίσει τους ταμιευτήρες φυσικού αερίου της, γεγονός που θεωρείται θετικό. Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η κατάσταση εφέτος δεν είναι εξίσου ευνοϊκή όπως στους δύο προηγούμενους χειμώνες, που ήταν σχετικά ήπιοι. Εφέτος, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για έναν κανονικό χειμώνα, γεγονός που σημαίνει ότι η ζήτηση για αέριο θα είναι αυξημένη.
Για να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες, η Ευρώπη θα πρέπει να ανταγωνιστεί την Ασία για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι χώρες της Ασίας είναι επίσης σε αναζήτηση προμηθευτών, γεγονός που αναγκάζει την Ευρώπη να προσφέρει υψηλότερες τιμές για να προσελκύσει πλοία που μεταφέρουν LNG. Για παράδειγμα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, οι οποίες είναι μεγάλες αγορές LNG, προσφέρουν υψηλές τιμές για να εξασφαλίσουν τις προμήθειές τους. Αυτό σημαίνει ότι αν η Ευρώπη θέλει να εξασφαλίσει τα καύσιμα που χρειάζεται, θα πρέπει να ανταγωνιστεί αυτές τις χώρες, προσφέροντας κίνητρα στους προμηθευτές.
Μια άλλη σημαντική πτυχή είναι οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση νέων εγκαταστάσεων LNG στην Ευρώπη. Αυτές οι καθυστερήσεις σημαίνουν ότι η προσφορά LNG θα είναι περιορισμένη φέτος, με εκτιμήσεις που δείχνουν ότι θα προστεθούν μόλις 2,5 εκατομμύρια τόνοι LNG στην παγκόσμια αγορά. Αυτή η περιορισμένη προσφορά μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα της Ευρώπης να καλύψει τις ανάγκες της κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Η ανησυχία εντείνεται και από την κατάσταση στη Μέση Ανατολή, όπου η κλιμάκωση των συγκρούσεων θα μπορούσε να επηρεάσει τη ροή αερίου παγκοσμίως. Για παράδειγμα, αν η κατάσταση στο Ιράν οδηγήσει σε κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, αυτό θα επηρεάσει σοβαρά τη διακίνηση του LNG, καθώς μέσω αυτού του σημείου περνά το 20% του παγκόσμιου LNG.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι, αν οι συνθήκες δεν αλλάξουν δραματικά, η Ευρώπη θα μπορούσε να ολοκληρώσει τον φετινό χειμώνα με τους ταμιευτήρες της γεμάτους κατά 45% με 55%. Ωστόσο, η προοπτική ενός κρύου χειμώνα σε συνδυασμό με την έλλειψη ρωσικού αερίου μπορεί να οδηγήσει σε αυξήσεις των τιμών του αερίου, κάτι που θα έχει επιπτώσεις στους καταναλωτές και την οικονομία συνολικά.