Πελοποννησιακή παράσταση διαμαρτυρίας, έξω απ’ την έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Τρίπολη, προγραμματίζεται για τη Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2024.
Η συγκέντρωση θα γίνει το μεσημέρι.
Σύλλογοι γονέων και κηδεμένων, εκπαιδευτικοί, παιδιά και Ενώσεις γονέων και η Ομοσπονδία της Πελοποννήσου, έχουν προκληθεί να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο αυτό.
Τα βασικά θέματα – αιτήματα έχουν να κάνουν με τις πιθανές συμπτύξεις, συγχωνεύσεις, με τις οριστικές μονιμοποιήσεις εκπαιδευτικών των ετών 2021 και 2022, αλλά και με θέματα που έχουν να κάνουν με πιθανή μη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας.
Εν’ τω μεταξύ, για το τελευταίο θέμα, υπήρξε κινητοποίηση στη Μεγαλόπολη, με επαφές γονέων και εκπαιδευτικών με τη δημοτική αρχή, αλλά και με επαφή στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η τελευταία, έστειλε για το ΕΠΑΛ Μεγαλόπολης, αίτημα στο Υπουργείο, να εξαιρεθεί απ΄ τις αλλαγές αυτές, λόγω ιδιαίτερων συνθηκών (μεταλιγνιτική περιοχή).
Η ΕΛΜΕ Αρκαδίας, εξέδωσε ανακοίνωση για αυτό το θέμα και είχε επαφές με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με την επιστολή, έχει κανονίσει συνάντηση το μεσημέρι της Παρασκευής, 6 Σεπτεμβρίου και με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, στην Τρίπολη.
Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Πελοποννήσου
Για το ζήτημα των συγχωνεύσεων τμημάτων, η Προσωρινή Διοίκηση της Ομοσπονδίας των Γονέων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, εξέδωσε ανακοίνωση – διαμαρτυρία: (…) Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα παιδιά μας σαν να είναι κόστος και νούμερα!!!
Για άλλη μια χρονιά προβλέπεται να υπάρχουν σημαντικά κενά σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό! Σχολικός ψυχολόγος και νοσηλευτής ανά σχολική μονάδα, φαντάζει σαν όνειρο μακρινό! Και τώρα ακόμα ένα σημαντικό βαρίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία, που αποκτά όλο και περισσότερα αντιπαιδαγωγικά χαρακτηριστικά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον νομό Λακωνίας συγχωνεύονται 10 διαφορετικές τάξεις σε 7 σχολεία, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί σε όλες τις βαθμίδες, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια.
Μία άλλη πτυχή των προθέσεων της κυβέρνησης είναι αυτό που δρομολογείται σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπου αντί στις Α’ τάξεις να δημιουργήσει 2 τμήματα 15 π.χ. μαθητών (δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε για τη σημασία των μικρών τμημάτων σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία της ζωής ενός παιδιού), δημιουργεί ένα τμήμα 25 μαθητών και τα «περισσευούμενα» τα μετακινεί σε άλλα σχολεία!
(…) Επίσης, σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι μαθητές που «περισσεύουν» μετακινούνται σε όμορα σχολεία! Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά, στερώντας τους ακόμη το δικαίωμα να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την μετακίνησή τους.
Ο στόχος είναι κατανοητός σε όλους. Λιγότερες προσλήψεις, μικρότερο το κόστος για την εκπαίδευση. Καταλαβαίνουμε όλοι μας τι σημαίνει τμήμα με 25 ή με 22 μαθητές, όπου υπάρχουν γνωματεύσεις. Τι σημαίνει ένα παιδί δημοτικού να αλλάξει σχολικό περιβάλλον, επειδή περισσεύει. Οι συγχωνεύσεως αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη ούτε τη νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για τον κάθε μαθητή, ούτε γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών, ούτε βέβαια την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης (…), αναφέρει, μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.
Η Ομοσπονδία, ζητά να παρθεί πίσω η υπουργική απόφαση και να μην ξεπερνά η τάξη, τους 20 μαθητές και τους 15 μαθητές για την Α και τη Β Δημοτικού.