Η Εξέλιξη της Τραπεζικής Δραστηριότητας στην Ελλάδα
Την τελευταία δεκαετία, ο τρόπος με τον οποίο οι πολίτες στην Ελλάδα πραγματοποιούν τις καθημερινές τους τραπεζικές συναλλαγές έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές. Από τις ατελείωτες ουρές στα καταστήματα για την πραγματοποίηση εγχρήματων συναλλαγών, έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή, όπου σχεδόν όλες οι συναλλαγές γίνονται μέσω ψηφιακών εφαρμογών, διαδικτυακών πορτοφολιών και internet banking. Σήμερα, οι περισσότερες τραπεζικές πράξεις λειτουργούν εκτός φυσικών καταστημάτων, με τους πολίτες να είναι ολοένα και πιο εξοικειωμένοι με αυτές τις νέες μορφές τραπεζικής υπηρεσίας.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της ψηφιακής επανάστασης στον τραπεζικό τομέα είναι η Alpha Bank. Σύμφωνα με τον Chief Digital Officer της τράπεζας, Μιχάλη Τσαρμπόπουλο, το ποσοστό των συναλλαγών που πραγματοποιούνται εκτός καταστήματος έχει φτάσει το εντυπωσιακό 98%. Αυτό το ποσοστό ήταν μόλις 80% πριν από λίγα χρόνια. Παράλληλα, οι πωλήσεις μέσω ψηφιακών καναλιών έχουν αυξηθεί ή δραστικά, φτάνοντας το 32% το πρώτο τρίμηνο του 2025, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο για τον Νότο, ο οποίος ανέρχεται στο 26%.
Ο κ. Τσαρμπόπουλος δήλωσε ότι εντός του τρέχοντος έτους, η Alpha Bank θα έχει ψηφιοποιήσει πλήρως τις καθημερινές συναλλαγές των πελατών της, κάτι που σημαίνει ότι οι πελάτες δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται τα καταστήματα, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.
Ο Ρόλος της Τράπεζας στην Ψηφιακή Εποχή
Η Alpha Bank επιδιώκει να λειτουργεί ως ένας “αόρατος συνεργάτης” για τους πελάτες της σε κάθε ψηφιακή τους εμπειρία, προσφέροντας υπηρεσίες που είναι όχι μόνο εύκολες, αλλά και έξυπνες και ανθρώπινες, όπως τόνισε ο Γιάννος Ιωαννίδης, Chief of Retail Banking Products της τράπεζας. Η ψηφιοποίηση, όπως επεσήμανε, δεν αφορά μόνο τη νεότερη γενιά, αλλά είναι μια πολυγενεακή συνήθεια. «Ο ψηφιακός πελάτης δεν έχει ηλικία – έχει προσδοκίες», σημείωσε, προκειμένου να υπογραμμίσει τη σημασία της δημιουργίας ψηφιακών ταξιδιών που δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια, την ταχύτητα και την εμπειρία του χρήστη.
Κεντρικό στοιχείο αυτής της στρατηγικής είναι η πρόληψη της ψηφιακής απάτης. Ο κ. Ιωαννίδης τόνισε ότι το θέμα της πρόληψης είναι κρίσιμο, με την τράπεζα να επενδύει διαρκώς σε συστήματα ασφαλείας και συνεργασίες, όπως αυτή με τη Visa, προκειμένου να εξασφαλίσει την προστασία του πελάτη χωρίς να θυσιάσει την εμπειρία του.
Επεκτάσεις του Ψηφιακού Μετασχηματισμού
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν περιορίζεται μόνο στις συναλλαγές, αλλά αγγίζει και την εσωτερική οργάνωση των τραπεζών καθώς και την ανάπτυξη συνεργατικών οικοσυστημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Τσαρμπόπουλο, η Alpha Bank συνεργάζεται με αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό, ο οποίος, λόγω της συνεργασίας τους, έχει εγκαταστήσει μόνιμα γραφεία στην Ελλάδα. Η τράπεζα έχει επίσης συνεργαστεί με νεοφυή επιχείρηση Moveo.ai για την ανάπτυξη ενός ψηφιακού βοηθού. Επιπλέον, η Alpha Bank πιστεύει ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε περιφερειακό κόμβο καινοτομίας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της εκπαίδευσης και την ψηφιακή της ωρίμανση.