stokentri.gr
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εκσυγχρονισμός Σιδηροδρόμων: Ασφάλεια και Προσωπικό στους Δύο Πυλώνες του Νέου Νομοσχεδίου

Κοινοιποίηση

Εξειδίκευση Μέτρων για τον Εκσυγχρονισμό των Σιδηροδρόμων

Η εξειδίκευση των μέτρων που αφορούν το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Στην ομιλία του επεσήμανε τη σημασία αυτού του νομοθετικού πλαισίου, το οποίο αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σιδηροδρόμου πιο ασφαλή, σύγχρονου και αξιόπιστου.

«Το νομοσχέδιο αυτό δεν περιλαμβάνει μεγάλα λόγια ή υπερβολές. Δίνει έμφαση στο σεβασμό προς τους πολίτες, οι οποίοι αναμένουν να δουν τις αλλαγές στην πράξη», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, αποκάλυψε ότι το νομοσχέδιο επιδιώκει να επιφέρει ριζικές τομές στο μοντέλο λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, με έμφαση στην ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και την αυστηρή αξιολόγηση του προσωπικού.

Η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου βασίζεται σε τρεις πυλώνες παρέμβασης, στους οποίους περιλαμβάνονται:

Νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου

Η δημιουργία ενός Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας για την παρακολούθηση του σιδηροδρομικού δικτύου σε πραγματικό χρόνο, είναι μία από τις σημαντικές καινοτομίες. Το κέντρο αυτό θα συνεργάζεται με τα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας και θα είναι υπεύθυνο για την καταγραφή κάθε εντολής και παραβίασης, διασφαλίζοντας ότι θα υπάρχει έγκαιρη επέμβαση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας θα στελεχώνεται από εποπτικά όργανα του ΟΣΕ, εκπροσώπους σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, την Αστυνομία και την Πυροσβεστική. Έτσι, επιτυγχάνεται μια εμπεριστατωμένη επιτήρηση των τοπικών τηλεδιοικήσεων και του συστήματος γεωεντοπισμού, ενισχύοντας την ασφάλεια του δικτύου.

Ψηφιακή Τεχνολογία και Ενημέρωση σε Πραγματικό Χρόνο

Η νέα πλατφόρμα railway.gov.gr θα παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την τοποθεσία των τρένων, των σταθμών και των δρομολογίων. Η εφαρμογή αυτή θα επιτρέπει στους πολίτες να παρακολουθούν την θέση των αμαξοστοιχιών και θα διασφαλίζει την ταχεία απόκριση σε περιστατικά ασφαλείας, μέσω προηγμένου δορυφορικού συστήματος εντοπισμού.

Σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, κάθε μηχανή τρένου θα είναι υποχρεωμένη να εγκαταστήσει προηγμένα συστήματα GNSS, που θα διασφαλίζουν ακριβή εντοπισμό με περιθώριο σφάλματος μόλις 5 εκατοστών.

Εκπαίδευση και Αξιολόγηση Προσωπικού

Ένας άλλος κρίσιμος τομέας αφορά την εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού, που θα υλοποιηθεί μέσω αυστηρών ψυχομετρικών και ιατρικών ελέγχων για όσους εργάζονται σε κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας. Αυτές οι διαδικασίες θα περιλαμβάνουν κι εξειδικευμένες δοκιμασίες που θα επανεξετάζονται τακτικά.

Επιπλέον, επανέρχεται ο θεσμός του Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας, ο οποίος θα έχει ενισχυμένα καθήκοντα και δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης των τηλεπικοινωνιών και των ενδείξεων κόπωσης του μηχανοδηγού.

Η προσπάθεια για την αναβάθμιση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο συνεχίζεται με αυστηρότερα μέτρα και διαδικασίες εκπαίδευσης, διότι η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη των επιβατών είναι η πρώτη προτεραιότητα. Όπως τόνισε και ο κ. Κυρανάκης, το σχέδιο αυτό βάζει τα θεμέλια για έναν σιδηρόδρομο που σέβεται τους πολίτες του και αγκαλιάζει την καινοτομία και την ασφάλεια.

Αυτές οι ρυθμίσεις, μαζί με το σύνολο των μέτρων, αναμένεται να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση στο προσεχές διάστημα, με στόχο την άμεση εφαρμογή τους, προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο ασφάλειας και αξιοπιστίας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.