stokentri.gr
ΔΙΕΘΝΗΚΟΙΝΩΝΙΚΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θύματα απατών: 5.000 θαυμαστές των Oasis χάνουν πάνω από 2 εκατομμύρια στερλίνες στα social media

Κοινοιποίηση

Απάτες στα social media: Πώς οι fans των Oasis έχασαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια στερλίνες

Οι θαυμαστές των Oasis έχουν χάσει συνολικά πάνω από δύο εκατομμύρια στερλίνες εξαιτίας απάτης μέσω των κοινωνικών δικτύων, κυρίως στο Facebook, καθώς πίστευαν ότι αγόραζαν εισιτήρια για τις συναυλίες επανένωσης του διάσημου βρετανικού συγκροτήματος. Αυτή η διαπίστωση προέρχεται από έρευνα της Lloyds Bank.

Σύμφωνα με την τράπεζα, «στο Ηνωμένο Βασίλειο υπήρξαν πιθανόν τουλάχιστον 5.000 θύματα από την αρχή της πώλησης των εισιτηρίων, με περισσότερα από 2 εκατομμύρια στερλίνες (2,3 εκατομμύρια ευρώ) να χαθούν εξαιτίας των απατεώνων». Η ανακοίνωση αυτή τονίζει τη σοβαρότητα του φαινομένου και την ανάγκη για προσοχή από τους χρήστες των κοινωνικών μέσων.

Η επανένωση των Oasis, που ανακοινώθηκε στα τέλη Αυγούστου, προκάλεσε ενθουσιασμό στους θαυμαστές του συγκροτήματος ύστερα από 15 χρόνια διάλυσης. Οι αδελφοί Γκάλαχερ επιβεβαίωσαν μια σειρά συναυλιών σε πόλεις όπως το Κάρντιφ, το Μάντσεστερ, το Λονδίνο, το Εδιμβούργο, και το Δουβλίνο, γεγονός που οδήγησε σε μία χαοτική διαδικασία πώλησης εισιτηρίων. Όλα τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν την ίδια ημέρα, προκαλώντας απογοήτευση και οργή στους υποψήφιους αγοραστές. Αυτή η πίεση κατέστησε τις πλατφόρμες διάθεσης εισιτηρίων ανενεργές, ενώ η δυναμική τιμολόγηση, γνωστή και ως «τιμολόγηση υπέρβασης», εκτόξευσε τις τιμές εξαιτίας της ζήτησης.

Οι απατεώνες απέκτησαν πρόσβαση σε αυτήν την απογοήτευση, δημιουργώντας ψεύτικες διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Οι προσφορές τους περιλάμβαναν εισιτήρια σε χαμηλότερες τιμές, αλλά στην πραγματικότητα ήταν δήθεν. Η Lloyds έχει καταγράψει περίπου 1.000 θύματα μεταξύ των πελατών της, με μέσο όρο απώλειας 436 στερλίνες. Ένας από τους θύματα αυτών έχασε 1.700 στερλίνες.

Εντυπωσιακά, το 90% των ανθρώπων που υπήρξαν θύματα απάτης προήλθαν από τις πλατφόρμες της Meta, κυρίως από το Facebook. Αυτή η πληροφορία αναδεικνύει την ανάγκη για προσοχή και υγιή κριτική σκέψη κατά την πλοήγηση στα κοινωνικά μέσα.

Ακόμη πιο περίπλοκη είναι η κατάσταση γύρω από την πώληση των εισιτηρίων από τον μεταπωλητή Ticketmaster. Η ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, η CMA, άνοιξε έρευνα για τον αν οι αγοραστές έλαβαν σαφείς πληροφορίες και αν δέχθηκαν πίεση κατά την αγορά των εισιτηρίων. Σύμφωνα με την CMA, η Ticketmaster πούλησε περισσότερα από 900.000 εισιτήρια για τις συναυλίες των Oasis.

Αυτή η κατάσταση υπογραμμίζει τη σημασία της προσοχής και της προσεκτικής έρευνας πριν από οποιαδήποτε αγορά, ειδικά σε περιόδους αυξημένης ζήτησης για δημοφιλείς εκδηλώσεις. Οι θαυμαστές των Oasis καλό είναι να παραμένουν ενημερωμένοι και προσεκτικοί, προκειμένου να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις στο μέλλον.